fredag 18. mai 2012

Slik var min 17-mai!


17-mai feiring på Stian og Ida vis!


Vi er nok ikke som alle andre når det gjelder feiring av 17-mai.. Vi har skapt vår egen tradisjon på 17 mai, som verken innebærer bunad, pølser, barnetog, sukkerspinn, russefløyter, flagg, gnagsår, is, gassballonger osv..osv.. Det vil si hva ALLE andre forbinder med 17-mai -ler-
Både Stian og jeg liker å kose oss inne på 17-mai, helst starter dagen uten vekkerklokke, frokost etterfulgt av noen filmer.. Så spiser vi litt kake (dette året ble det ostekake med bær), koser oss på verandaen og s e r på folk i bunad og barn som mister gassballongene sine opp i været.. Så spiser vi litt mer kake, ser litt mer film, går en lang tur i skogen med Wilma.. Så spiser vi enda litt mer kake mens grillen blir varm. Så spiser vi deilig grillmat ute i sola (ja, for det var faktisk sol her i Skien)..
Vi liker å unngå alt stress og mas på 17-mai, og jeg vet det er mange skuffede familiemedlemmer der ute.. Men, de har sluttet å mase ettersom dette har vært Stian og min sin "tradisjon" nå i maaange år!
Vi kosa oss iallefall, og etter å ha tittet rundt på alle de skjønne bloggene rundt i bloggland ser det ut til at også dere hadde en fin feiring igår!




Endelig er sommerblomstene flyttet inn (eller ut om man vil) på verandaen også!! 
Et skikkelig verandainnlegg kommer om ikke så alt for lenge..


Vi blogges!!

30 kommentarer:

  1. Det ser ud som en skøn 17 maj omend en smule anderledes end mange andres.
    Men det er også det skønneste at skabe sine egne traditioner
    Rigtig god weekend :o)

    SvarSlett
  2. looks like you had a great time, i really like the cake ;) enjoy the weekend, svenja

    SvarSlett
  3. En helt perfekt feiring i mine øyne!:)
    Koselig!!

    SvarSlett
  4. Så härliga bilder! Det verkar som ni haft en urmysig dag! Önskar dig en fin dag! KRAM! Petra

    SvarSlett
  5. Høres ut som dere har hatt en koselig dag Ida:) Fine bilder! Klem

    SvarSlett
  6. Heisan IDa Susanne
    Nydelige bilder og artig å lese! Akkurat slik (med unntak av hundelufting) feiret far i huset og jeg 17.mai også før ungene kom til verden. Vi kommer til å gjennooppta dette når ungene ikke lengre går i tog. Jeg er ikke den store 17-mai-fantasten og hadde elsker å droppe bunaden og tatt det rolig og stille med god mat og avkobling.
    Fiiin dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder!!!
    Var inne hele dagen i går jeg òg, med film og
    ommøblering...;)
    klem

    SvarSlett
  8. Vakre bilder!

    God helg!

    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Høres ut som en super måte å gjøre det på. Kaka du bakte ser også deilig ut! Liker ellers tradisjonen deres bare sove lenge, spise god mat og ta det med ro.

    Jeg gjorde ikke så mye i går jeg heller, men i går ettermiddag satte jeg kursen for Lillestrøm kino der det var gratis familiefilm, Piratene! Anbefales.

    Ha en fin kveld videre:-D

    SvarSlett
  10. Høres ut, og ser ut, som om dere hadde en kjempekoselig 17 mai feiring :)
    Nydelig kake og bordsetting :)

    Ha en fin fredag og god helg:)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  11. Tradisjoner er jo det beste!!!!
    Om vi har forskjellige tradisjoner.. hva så? Det viktigste er jo å nyte det på den måten man ønsker.. det kommer jo kanskje en tid hvor dere blir "tvungen" til å troppe opp i pentøy i barnetoget ;-D
    Jeg for min del - MÅ - ha med meg de "tradisjonelle" tingene når det kommer til nasjonaldagen! Vi tok innersvingen på barnetoget, og ble med halve ruten.. men jeg fikk skikkelig stemning og frysninger når vi stopper utenfor gamlehjemmet og sang nasjonalsangen!! (jeg må mime litt innimellom.. den har rimelig lyyyyse toner.. hehe)

    Nydelige sommerbilder.. ! Det trenger vi!
    Høres ut som om du, Stian og Wilma har hatt en fantastisk flott dag, med masse kake...hihi :)

    Nyt helgen!
    Klemmer fra Ida

    SvarSlett
  12. Åhhh så fine bilder du har lagt opp. Og den kaka så bara skikkelig god ut!

    Feiret 17 mai for förste gang på ganske mange år jeg for her i Sverige hvor jeg bor er de jo en vanlig jobbdag, men igår var det fri og da ble det feiring for mange år....eller bare på formiddagen og tidlig ettermiddag. Resten av dagen slappet jag av på soffan med tv-serier til jeg fikk besök av mammaog pappa og vi hadde rekeaften!

    Men deres dag hörtes jo veldig deilig ut!!

    Klem

    SvarSlett
  13. Herlig med egen tradisjoner, man MÅ jo ikke stresse, gå i tog eller ha på bunad.. Ser i allefall ut som dere har hatt en topp dag, og den kaka så veldig god ut :) For min del ble det bunad, litt stress, tog- titting, gnagsår osv.. Men er strålende fornøyd med dagen. Har også fått tittet innom gode besteforeldre, grilla og vært med gode venner. Sitter igjen med mange fine bilder, smil og latter i minnet! Fine ny innplukkede blomster du har på bordet, gleder meg til syrinen blomstrer her også!

    Ha en god helg =)

    SvarSlett
  14. Wow - hvor er det smukt! Både billederne og din blog i det hele taget!!
    Fantastiske farver - jeg må straks melde mig som fast læser!
    Hilsen fra DK:)

    SvarSlett
  15. Fantastisk 17. Mai-tradisjon!!
    Og mange nydelige bilder, blir så glad når jeg titter innom bloggen din!
    Vakre farger og vakre ting!!

    Elsker syrin, og jeg kjenner lukten heeeelt hit ;)

    Ha en fin kveld :)

    -Hilde-

    SvarSlett
  16. Very beautyful photos!! Have a nice day today...
    I saw on tv you have a special day in your country, enjoy!
    Greetz, Chrissie

    SvarSlett
  17. Fin tradisjon :) Vi hadde det litt i samme duren helt til vi ble foreldre, da ble det litt andre boller :D

    SvarSlett
  18. Høres ut som en fin feiring det også!
    Jeg synes det er kjekt å feire med familie og venner etter mange år hvor 17.mai først og fremst var en arbeidsdag! Og bunaden må jo luften også;)

    God helg!

    Klem

    SvarSlett
  19. Fin måte å feire 17. mai på!! Jeg liker meg også best hjemme! Måtte hjelpe til med å plukke opp blikkbokser etter ballkasting på skolen et par timer. Var skikkelig støl i dag .. :) Ellers var jeg hjemme og slappet av.
    Ostekaken så jo bare såå fristende ut! :)Liker den Cathrineholm kjelen din veldig godt, nydelig blåfarge! :)
    Ha en god helg!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  20. det hørtes faktisk veldig deilig ut:) vi tok feiringen ganske med ro i år vi også:) er jo så mye folk og stress;P

    ha en fin helg:)!
    klemfra Karoline!

    SvarSlett
  21. Vad härligt att gå sin egen väg. Huvudsaken är att man är nöjd själv:) kram på dig

    SvarSlett
  22. Det viktigaste er å finne sin måte :-) Eg gjekk på fjellet i mange år, men no når vi har ei lita prinsesse, gler vi oss over å gå i tog og feire ilag med henne :-)

    SvarSlett
  23. Hurra for annerledes- heten sier bare jeg!!
    Her ble det heller ingen tradisjonell feiring, men kosa meg likevel jeg også:-)

    Og nå er det helg, deilig!
    Skulle gjerne bare "daffet" rundt hele helgen, men det blir nok en del jobbing med både oppgave + styrketimen på senteret i tillegg;-)

    Kos deg masse i helgen, søte, med hva DU vil:-)

    Klemmer, Rosa

    SvarSlett
  24. Låter som en fin dag! Och vackra foton, som alltid :-)

    SvarSlett
  25. Så koselig å bare ta det helt med ro på 17.mai. Det er lov, når en ikke har egne barn en skal følge til toget:)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  26. Takk for koselig kommentar på bloggen min. Kjempefin blogg du har! Her var det mange inspirerende bilder og mye å lese. Ha ei super uke!

    SvarSlett
  27. Så lekkert!! Stilige bilder! klem hege

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!